10 پوش‌های لیگ برتر، فصل 94 - 95

تبلیغات

10 پوش‌های لیگ برتر، فصل 94 - 95

مهمترین شماره پیراهن ایران برتن چه کسانی است؟

10 پوش‌های لیگ برتر، فصل 94 - 95

محبوبیت پوشیدن لباسی که بر آن شماره 10 حک شده باشد سالهاست که در زمین فوتبال جا خوش کرده است. لباسی که از پله و مارادونا تا ابَرستاره این روزهای فوتبال جهان، به آن اعتبار بخشیده‌اند.

 

 

به گزارش "ورزش سه"، در فوتبال کلاسیک ، شماره 10 بر تن کسی می نشست که مانند یک رهبر در مرکز زمین جای می گرفت و آماده بود برای گل زدن؛ اما امروز در فوتبال مدرن و با تغییرات سیستم ها و شناور شدن آن، معمولا کسی که طرح اصلی بازی را می ریزد با شماره ده در زمین حاضر می شود؛ بازیکنانی بازی‌ساز که هدایت حملات را بر عهده دارند.در فوتبال ایران هم این سنت و قانون نانوشته به چشم می آید، چه در تیم ملی و چه در تیم های باشگاهی؛ اما تعدد قراردادهای یک‌ساله مهلت چندانی برای همیشه شماره 10 بودن به بازیکنان نمی دهد تا آنجا که تعداد بازیکنانی که سالهاست برای تیم شان شماره ده را میپوشند انگشت‌شمار است.

شاید وحید امیری در لیگ پانزدهم ویژه ترین بازیکن شماره 10 فوتبال ایران باشد، بازیکنی که رخت ارزشمند شماره ده تیم ملی اکنون بر تن اوست و در تیم نفت هم امسال همین شماره را خواهد پوشید؛ لباسی که فصل پیش بر تن غلامرضا رضایی بود.

اما آیا غلامرضا رضایی هم در سایپا با 10 نارنجی به میدان خواهد آمد؟

در پرسپولیس اولین پیراهن شماره 10 را سرطلایی بر تن می کرد، از همایون بهزادی تا امروز،شماره ده های ارزشمندی در این تیم آمده‌اند و رفته‌اند؛ علی دایی یکی از پرافتخارترین بازیکنانی بود که هم در پرسپولیس و هم در تیم ملی شماره ده را از آن خود کرده بود. حالا نوبت فرشاد احمدزاده است که با رفتن رضا نوروزی به شماره 10 پرسپولیس دست پید اکند.

در باشگاه استقلال شماره 10 با حسن روشن متجلی می شود، سالهاعلیرضا منصوریان روبروی دایی شماره ده آبی را بر تن میکرد و حالا سجاد شهباززاده با 12 گل زده از فصل چهاردهم، دوباره این پیراهن را از آن خود کرده است.


فولاد خوزستان دوباره با اسماعیل شریفات شماره 10 خود را تعریف خواهد کرد، بازیکنی که به ستاره دوست داشتنی تیم خود بدل شده و با با 7 پاس گل و 3 گل زده در فصل گذشته، لیاقت خود را برای پوشیدن شماره 10 نشان داده است.
سروش رفیعی که در فولاد و با حضور شریفات دور از پیراهن 10 ایستاده بود، در زمان گذراندن دوره خدمتش در تراکتورسازی،به جای لباس سربازی با شماره 10 این تیم ظاهر خواهد شد.


استقلال خوزستان هم که در سال گذشته شماره 10 خود را به مهدی مومنی تقدیم کرده بود و او با 8 گل زده دین خود را ادا کرد، حالا با رفتن مومنی، رحیم زهیری را جایگزین او خواهد کرد.

دو تیم مشهدی لیگ امسال پیراهن شماره ده را برای بازیکنان مشهدی خود کنار گذاشته‌اند. رضا عنایتی که در استقلال به عشق عدد هشت، مضرب ده و هشت را بر تن میکرد، حالا در سیاه‌جامگان شماره ده را خواهد پوشید.
اما پدیده در لیگ چهاردهم هیچ بازیکن ده پوشی نداشت ؛ حالا حسین بادامکی با بازگشت به شهر خود پیراهن شماره ده را از کمد رختکن درخواهد آورد.

در میان این شماره 10 های فصلی ، نام یکی دو تن از بازیکنان وفادار به تیم باشگاهی، خودنمایی می‌کند. اسماعیل فرهادی که دوازدهمین سال حضور در باشگاه ذوب آهن را تجربه خواهد کرد سند پیراهن شماره 10 تیم را فعلا به نام خودکرده است،اما تا زمانی که مصدومیتش برطرف شود ذوب آهن بدون 10 در زمین حاضر خواهد شد.
سید جلال رافخایی هم که در نه سال گذشته تنها یک فصل در ملوان نبوده و عنوان آقای گل فصل 91-92 را در تیم ملوان ثبت کرده است، همچنان شماره 10 این تیم خواهد ماند.
راه‌آهنِ به لیگ برگشته نیز ، پیراهن شماره 10 را همچنان بر تن کاپیتان خود، بهادر عبدی می پوشاند.

و عجیب‌ترین پیراهن شماره ده بر تن عبدالله کرمی خواهد رفت؛ بازیکنی که پست او در زمین و خصویات بازی او هیچ شباهتی به یک بازیکن شماره ده ندارد؛ هافبک دفاعی قهرمان فصل پیش لیگ برتر، که برای دومین بار در این تیم پیراهن شماره 10 را خواهد پوشید.


هنوز در لیست شماره 10های لیگ پانزدهم سه جای خالی باقی مانده است، گسترش فولاد تبریز، صبای قم و استقلال اهوازی که گرفتاری های بستن تیمش هنوز فرصتی برای مشخص کردن شماره پیراهن ها نداده است.

باید انتظار کشید و دید که در انتهای فصل پانزدهم کدام یک از این مردان 10پوش، راه خود را در تیم ملی باز خواهد کرد.

 


 

 





مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.